İş Bankası Müşteri şifresinin Telefon Bankacılığı ile Alınması

Dijital bankacılık kanallarının kullanılabilmesi için gereken en temel husus müşterinin şifresidir.
Müşteri şifresi, kişiye özel bir uygulama olup kimse tarafından bilgi amaçlı dahi olsa sorulamaz,
kimseye de sahibi tarafından söylenemez, esas olan şifrenin gizliliğidir.
Müşteri şifresi, interaktif bankacılık ve telefon bankacılığı gibi kanallarda kullanılan bir uygulama olup,
sahibi kimse ile paylaşmadıkça oldukça güvenli bir uygulamadır. Güvenlik sebebiyle bahsettiğimiz
şifrenin, kişinin ya da yakınlarının doğum tarihi ile başlamaması gerekmektedir. Şifre kişiye özel olup;
sıfırla başlamamalıdır. 111111, 333777 vb gibi tekrar eden sayılardan ve 789456, 123456, 0123789
gibi ardışık sayılardan oluşmamalıdır.
Müşteri şifresinin belirlenme yöntemleri:
Müşteriler, bankamatik veya kredi kartları yardımıyla telefon bankacılığı aracılığı ile müşteri şifrelerini
belirleyebilirler.
Bankamatik ya da kredi kartı gibi herhangi kartları olmayan kişiler, telefon bankacılığı aracılığı ile
kullandıkları cep telefonuna gönderilen mobil onay kodu aracılığı ile müşteri şifrelerini
belirleyebilirler. Burada önemli olan husus, banka sisteminde kayıtlı olan cep telefonu numaranız ile
kullanmakta olduğunuz cep telefonu numaranızın aynı olması hususudur.
Her iki durumda da 0 850 724 07 24 nolu telefondan müşteri temsilcisine bağlanmanız
gerekmektedir.
Eğer ki, bankaya ait bankamatik ya da kredi kartını teslim almışsanız eğer, şifresini almış olmak
koşuluyla, bankamatiklerden de müşteri şifrenizi belirleyebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir